Vårt Erbjudande
Vårt erbjudande
Vi kan ta fram produkter för flera olika tillfällen och efter önskemål.
På denna sidan beskriver vi vårt primära erbjudande i tre olika tjänster.
Varför är RN Design annorlunda?
RN Design är en av få aktörer i Sverige som använder LEGO för att ta fram kundspecifika uppdrag. Alla våra produktioner är unika och ett resultatet av ett nära samarbete med våra kunder.
Vi är med våra kunder under hela resan och bollar tankar och idéer. Det viktigaste för oss är nöjda och återkommande kunder.
Vårt erbjudande
Modeller
Skapa engagemang genom att visualisera ett byggprojekt/byggnad i LEGO.
Ett lekfullt alternativ till den traditionella arkitekturmodellen som drar ögonen till sig.
Gåvor
Ge bort små modeller till anställda eller kunder.. En liten modell av en produkt/tjänst som mottagaren får eller bygger själv med hjälp av en instruktion.
Aktiviteter
Skapa engagemang och utmaningar som en del av en teamaktivitet eller aktivitet på event: Något som vuxna och barn uppskattar och kommer minnas..
Kul fakta om LEGO
milimeters precision
producerade bitar/sekund
Legoset säljs per dygn
Modeller
Ett kul och annorlunda sätt att visualisera en byggnad eller kommande byggprojekt på. Tack vare hög igenkänningsfaktor kommer modellen dra ögonen till sig hos både barn och vuxna.
Arkitekturmodell
Detta är ett annorlunda och för majoriteten ett mer lekfullt och iögonfallande alternativ till den traditionella arkitektmodellen.
Det går alltid ändra
Fördelen med en legomodell jämfört med en traditionella arkitektmodell är att LEGO är ett material som enkelt går att justera både under och efter projektets gång.
Gåvor
Giveaways till anställda – kanske som julklapp eller till era kunder som en del av ett event. En liten modell som har koppling till er produkt eller tjänst.
Någon som inte hamnar i lådan
En annorlunda sak som kanske inte hamnar i en låda. Någon som den anställde eller kunden får bygga själv och stolt visar upp för andra.
En reminder
Visa kunder uppskattning på mässor eller i vardagen. Något de kan ta med hem eller pryda kontoret med och som blir en reminder om er som leverantör eller er produkt.
Aktiviteter
Skapa lättsamhet och engagemang för barn och vuxna. Som en del av en teamaktiviter eller lean-möten med företaget eller för skolelever att lösa ett problem.
Kopplat till er verksamhet
Det blir lättare att förstå när materialet som används har koppling till företagets färger/visioner/produkt etc.
Skapa positivitet
Alla har en relation till LEGO och materialet väcker positiva känslor och minnen hos deltagarna. Det leder till engagemang och att människor börjar kommunicera.
Folk blir nyfikna och glada när de ser LEGO-modellen av vårt projekt. Wow, vad häftigt!! säger de. Och det är verkligen häftigt att man med LEGO kan bygga en modell som stämmer så bra överens med verkligheten.
Cimone Johansson
Projektledare, Besqab AB
Några av våra projekt
Här nedan lyfter vi fram några av våra projekt som vi är extra stolta över.
FAQ
Vanliga Frågor
Varför ska vi välja LEGO?
LEGO har enormt hög igenkänningsfaktor och de flesta människorna har en relation till det. Det väcker minnen, positiva känslor och engagemang hos människor i alla åldrar. Detta skapar bra förutsättningar vid kommunikation.
LEGO vs. traditionell arkitekturmodell?
Den stora skillnaden, förutom att en LEGO-modell drar mer uppmärksamhet, är att LEGO är dynamiskt. Det går att lägga till eller ta bort saker under projektets gång. Eller om ni vill komplettera med något i efterhand som en paviljong eller liknade.
Plast är ju inte bra!
Nej det är inte bra. Men ha i åtanke att LEGO är en premiumleksak som går i arv och finns i generationer jämfört med andra material. Det slängs sällan. LEGO själva har som mål att alla legobitar ska vara organiskt nedbrytbara senast 2030.
Varför LEGO som giveaway?
Det ligger i människans natur att skapa och använda våra händer. Att få se något utformas och vara en del av det tillför mervärde jämfört med andra gåvor. Övrigt kommer en sådan gåva får en finare plats i hemmet eller på kontoret och bli en reminder i vardagen.
Varför använda LEGO under övningar?
Styrkan med LEGO är igenkänningsfaktorn och oftast är kopplat till positiva minnen och känslor. En positiv känsla kan överta allvaret i en övning och skapa bättre förutsättningar för engagemang och förståelse.
Kan LEGO dra flera besökare till vår monter?
Det kan jag nästan garantera. Något vi känner igen och har en relation till känns mer lockande och tryggt, vilket skapar nyfikenhet. Det kan vara en stor modell av er produkt tillsammans med en tävling ”gissa antalet bitar” och vinn något.