Poängen med Giveaways

Junglemap AB

Hur skapar man en bra profilprodukt och en lyckad produktmarknadsföring? – ofta stannar det bara vid en grej med en logga på. 

Nyligen tog vi fram en profilprodukt som vi på Junglemap är nästan barnsligt nöjda över. Produkten som är lekfull bygger en story kring vår logotyp.

Vi valde att använda oss av LEGO.

Vår logotyp är en variant av evighetssymbol och anspelar på Junglemaps budskap att lärande inte är ett event – utan en process.

Att lärande aldrig tar slut och medvetenhet behöver byggas på och underhållas över tid.

Att konvertera vår logotyp till LEGO gör att vi får möjlighet att prata om vikten av att dela upp stora saker i små bitar, en annan hörnsten i vår metod NanoLearning.

Förmodligen finns det ingen annan produkt som så tydligt förknippas med små bitar som just LEGO. 

Vips har vi nu en giveaway som hjälper oss att kommunicera Junglemaps bärande dimensioner.

Givetvis finns andra aspekter på vad som gör en giveaway lyckad eller inte.

Är produkten användbar, kan den att använda flera gånger, kommer kunden spara eller kasta den? 

Det går ärligt talat inte att påstå att någon egentligen har nytta av en Junglemap-logga i LEGO.

Däremot finns det ett värde med av att vår giveaway inte ges bort färdigbyggd, att den faktiskt behöver byggas ihop av mottagaren.

Vår lösningar var att ha QR-koder på askarna som leder till en kombinerad bygginstruktion och förklaring av NanoLearning. Den som scannar koden får se hur vår tjänst ser ut i praktiken – i samma format som våra lektioner.

För oss är det viktigt med hållbart. LEGO återanvänds, ärvs, säljs vidare, sparas till kommande generationer, men ingen slänger LEGO.

Förhoppningsvis väcker våra Junglemap-loggor i LEGO nyfikenhet på våra tjänster och på sikt ingår de i lego-kretsloppet, en annan typ av evighetssymbol. 

Per Lagerström
Director of Communications & Marketing Junglemap  

LEGO® är ett varumärke som tillhör företagen LEGO gruppen som inte sponsrar, godkänner eller stöder denna webbplats
Made With love By Vendex Media
Share This